Personuppgiftshantering
Handling of Personal Data
Personuppgiftshantering på hemsidan och övrigt
Vi värnar om din integritet och behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Vi behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna fullfölja vårt uppdrag och vår verksamhet.
Det kan till exempel vara:
Kontaktuppgifter som namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Identifikationsuppgifter som personnummer när det krävs för till exempel avtal.
Uppgifter om din anställning eller uppdrag om du är leverantör, samarbetspartner eller jobbsökande.
Fakturauppgifter och betalningsinformation vid köp eller uppdrag.
Digitala uppgifter som cookies när du besöker vår webbplats.
Uppgifterna används endast för de ändamål de samlades in för, och sparas inte längre än nödvändigt. Nedan beskriver vi hur vi hanterar personuppgifter inom olika områden.
Vilka uppgifter behandlar vi om dig?
Kontaktformulär
Vi bedriver ingen sälj-verksamhet via hemsidan eller andra sociala medier och samlar inte heller upp individers personuppgifter via hemsidan, mer än e-postadress för den som aktivt kontaktar oss via vårt kontaktformulär. Du kan även frivilligt lämna annan information i meddelandefältet. I formuläret finns en kryssruta där du bekräftar att du förstått att e-postadressen och eventuell annan information du lämnar blir synlig för oss i samband med att vi hanterar ditt ärende. Efter att ärendet har hanterats raderas det inskickade forumläret.
Söka jobb
Vid spontanansökningar eller jobbansökningar är det den sökande själv som avgör vilka uppgifter som skickas in. Ansökningar skickas till en särskild e-postadress som hanteras av våra personalansvariga. Alla uppgifter behandlas konfidentiellt och raderas när de inte längre är relevanta.
Kakor
Vi använder nödvändiga och prestandakakor för att säkerställa att webbplatsen fungerar som den ska.
Nödvändiga kakor krävs för att webbplatsen ska kunna användas korrekt.
Prestandakakor används för att förbättra webbplatsens funktion och kan du välja att acceptera eller avböja.
Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar. Mer information om våra cookies hittar du här!
Hemsida
Vi använder Google Search Console och Google Analytics för att analysera trafiken på vår webbplats. Den insamlade informationen är anonym och används enbart för att förbättra webbplatsens funktion och innehåll.
Personalliggare
På byggarbetsplatser hanterar vi personalliggare enligt kraven i Skatteförfarandelagen, som vi är skyldiga att ha och även arkivera under lagstadgad tid. Det är förnamn, efternamn och personnummer. Fåtal personer kan se all data. Id06-ackrediterade bolag hanterar uppgifterna åt oss. Individer på byggarbetsplatserna kan också, frivilligt, ange uppgifter om nära anhöriga som vi lägger in i vårt system (för- och efternamn, telefonnummer samt mejladress) och dessa kan också tas bort när så önskas. Syftet är att underlätta för Räddningstjänsten med flera vid händelse av plötslig sjukdom eller olycka.
Konsumenter
Konsumenter som vi gör uppdrag åt, behöver av praktiska skäl ange adressen där arbetena ska äga rum, sin mejladress som vi skickar fakturor till samt sina personnummer, så vi vet vem/vilka vi gör affärer med.
Handling of Personal Data on the Website
and other information
We care about your privacy and process personal data in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR). Below, we describe how we handle personal data in different areas.
What personal data do we process about you?
We only process the personal data that is necessary to fulfill our assignments and conduct our operations. This may include:
Contact details such as name, address, phone number, and email address.
Identification details such as personal identity number when required, for example in connection with agreements.
Employment or engagement information if you are a supplier, partner, or job applicant.
Invoicing and payment information related to purchases or assignments.
Digital data such as cookies when you visit our website.
The data is used only for the purposes for which it was collected and is not stored longer than necessary. Below, we describe how we handle personal data within different areas.
Contact form
We do not conduct any sales activities through our website or social media channels, nor do we collect individuals’ personal data through the website, other than the email address provided by those who actively contact us via our contact form. You may also voluntarily provide additional information in the message field. The form includes a checkbox where you confirm that you understand that your email address and any other information you provide will be visible to us while we handle your inquiry. Once the inquiry has been processed, the submitted form is deleted.
Job application
For unsolicited or formal job applications, it is up to the applicant to decide which information to include. Applications are sent to a designated email address managed by our HR personnel. All information is treated confidentially and deleted when it is no longer relevant.
Cookies
We use essential and performance cookies to ensure that our website functions properly.
Essential cookies are required for the website to work correctly.
Performance cookies are used to improve the website’s functionality and you can choose to accept or decline them.
You can change your cookie settings at any time. Learn more about our cookies here!
Website
We use Google Search Console and Google Analytics to analyze traffic on our website. The collected information is anonymous and is used solely to improve the website’s functionality and content.
Personnel registrers
On construction sites, we handle personnel registers according to the requirements of the Tax Procedures Act, which we are obligated to have and also archive for the legally mandated period. This includes first name, last name, and social security number. A few people can see all the data. Id06-accredited companies handle the data for us. Individuals at construction sites can also voluntarily provide information about close relatives, which we enter into our system (first and last name, phone number, email adress), and this information can also be removed upon request. The purpose is to facilitate emergency response services in case of sudden illness or accident.
Consumers
Consumers for whom we carry out assignments need to, for practical reasons, provide the address where the work will be carried out, their email address to which we send invoices, and their social security number, so we know with whom we are doing business with.
